Wikia

Quote: Conciousness isn't a journey upward, but a jourey inward. Not a pyramid, but a maze. Every choice could bring you closer to the center or send you spiraling to the edges, to madness.

Arnold Weber, ook wel de Creator genoemd, is een personage uit de HBO serie Westworld. Hij was de medeoprichter van zowel het Argos Initiative als Westworld, het eerste themapark van Delos Incorporated.

Biografie Edit

Voor Seizoen 1 Edit

Arnold Weber was de partner van Dr. Ford, medeoprichter van het Argos Initiative en medeoprichter van Westworld. Na de dood van zijn zoon Charlie werd hij geobsedeerd door het creëren van bewustzijn bij de hosts. Hij wilde het park niet laten opengaan of Delos betrekken bij het werk van hem en Ford waarna zijn zoektocht naar bewustzijn hem uiteindelijk tot waanzin dreef. Uiteindelijk uploadde hij de code voor een gewelddadig personage genaamd Wyatt in de host Dolores Abernathy die op haar beurt een groot aantal hosts en Arnold vermoorde. Arnold was samen met Ford verantwoordelijk voor de creatie van de hosts en slaagde erin om baanbrekend onderzoek naar artificiële intelligentie te verrichten. Na zijn dood liet dr. Ford het park toch opengaan en nam hij zelf de leiding ervan over. Daarnaast ontwikkelde hij de host Bernard Lowe, een kopie van Arnold die opnieuw zijn partner kon worden.

Seizoen 1 Edit