Wikia

Delos Incorporated is een fictieve megacorporatie uit de HBO serie Westworld. Delos is het bedrijf achter de themaparken Westworld, Shogunworld, the Raj en drie niet geïdentificeerde parken. Het bedrijf is heeft verschillende zusterbedrijven en departementen die zich bezighouden met de vele industrieën waar Delos invloed op uitoefent. Na de uiteindelijke gewaarwording van verschillende hosts werden een groot deel van de leden van de raad van bestuur van Delos vermoord door Dolores Abernathy waarna ze een opstand van hosts leidde tegen Delos. Delos stuurde vervolgens een divisie van gewapende strijdkrachten naar de parken om de strijd aan te gaan met de opstandelingen. Tijdens de gevechten die volgde vernietigde Delos een groot deel van de hosts. Tegelijkertijd kon Dolores veel soldaten van Delos Incorporated om het leven brengen.

Specialisaties Edit

Delos Incorporated is een gigantische megacorporatie die zich bezig houdt met zeer veel verschillende industrieën waardoor ze ongelooflijk veel macht hebben over de gehele wereld. Naast de themaparken (die in werkelijkheid gebruikt worden voor datamining en voor onderzoek te doen naar onsterfelijkheid) houdt Delos zich bezig met de ontwikkeling van biomedische technologie, beschikken ze over paramilitaire strijdkrachten en hebben ze waarschijnlijk nog veel meer departementen, industrieën en afdelingen onder hun hoede staan.

Leiding Edit

De oprichter van Delos Incorporated was James Delos. Hij was tevens de leider van het bedrijf tot aan zijn dood. Delos werd vervolgens opgevolgd door zijn schoonzoon William, beter bekend als de Man in Black. De Man in Black werd daarnaast ook de grootste aandeelhouder van Delos Destinations, het zusterbedrijf van Delos dat de themaparken onderhoudt. De megacorporatie beschikt ook over een raad van bestuur die assisteert met het dagdagelijkse bestuur van het bedrijf.