Wikia

Westworld

Westworld is een televisieserie van HBO die gebaseerd is op Westworld, een sciencefiction uit 1973. De eerste aflevering werd uitgezonden in oktober 2016. Momenteel bestaat de serie uit twee seizoenen. De makers van de serie, Jonathan Nolan en Lisa Joy hebben echter al vrijgegeven dat ze genoeg materiaal hebben voor minstens vijf seizoenen.

Synopsis Edit

Westworld speelt zich af in de nabije toekomst, waar een afdeling van een megacorporatie genaamd Delos Incorporated verschillende themaparken opgericht heeft waar gasten tegen zeer hoge prijzen kunnen verblijven. Gedurende hun verblijf kunnen de gasten een zelf gekozen leven leiden binnen de verschillend historische periodes waar de parken op gebaseerd zijn. Westworld, het eerste park en het park waar het grootste deel van de serie zich afspeelt staat volledig in het teken van het wilde westen. De parken worden bewoont door hosts, synthetische mensen die denken dat ze echte mensen zijn en geen idee hebben dat hun enige doel het vermaken van de gasten is. De serie volgt verschillende personages die achter de schermen van het park werken. De overige hoofdpersonages zijn hosts die langzaam aan zelfbewust aan het worden zijn. Daarnaast wordt er geëxperimenteerd met de evolutie van artificiële intelligentie.

Cast Edit